FIATALOK.INFO

Ifjúsági információs honlap

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Forgalomba állt a MÁV-START két új IC+ kocsija - Magyar mérnöki tudással, hazai munkával – az utasok kényelméért

Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

Forgalomba állt a MÁV-START két saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsija, melyek 2014. október 22-étől kezdve az ország több térségében szállítják az utasokat. A vasúti járműgyártás újjáélesztése Magyarország újraiparosításának egyik motorja lehet - mondta Fónagy János államtitkár a forgalomba helyezés alkalmából tartott ünnepségen.

A vasúttársaság szolnoki üzemében készült korszerű járművek légkondicionáltak, elektromos csatlakozókkal és wifivel, kamerákkal, GPS alapú utastájékoztatási rendszerrel felszereltek. A MÁV-START IC+ kocsijainak kifejlesztésével hosszú évek után éledt újra Magyarországon a vasúti személyszállító járműgyártás, ami a jövőben is sok embernek és számos hazai beszállítónak biztosíthat munkát.


Fotó: Sennowitz Gergely

A forgalomba helyezés alkalmából tartott ünnepségen Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hangsúlyozta: „A két elkészült IC+ kocsi a magyar vasút reneszánszát jelképezi. A kormány 2010-ben abból a felismerésből kiindulva kezdte meg a vasúti ellátórendszer újjászervezését, hogy nem képzelhető el fenntartható gazdasági növekedés versenyképes vasút nélkül. A vasúti járműgyártás újjáélesztése Magyarország újraiparosításának egyik motorja lehet.”

Fotó: Sennowitz Gerely

Zaránd György, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta: „Az IC+ kocsik sikere bizonyítja, hogy a hazai vasútgépész szakma tehetsége, tudása nemzetközi mércével mérve is kiemelkedő. A MÁV-START mérnökei magas műszaki színvonalon, az utaskomfort-igények figyelembe vételével tervezték meg a járműveket. A kocsikkal október 22-től találkozhatnak az utasok, a járművek ekkor kezdik utasforgalmi próbafutásukat a hazai IC-vonalakon. Útvonaluk az első időszakban hetente változik, hogy minél többen ismerhessék meg, próbálhassák ki őket.”

Az IC+ prototípus kocsikat a MÁV-START Zrt. szolnoki vasútjármű javítási telephelye gyártotta, azok teljes egészében hazai fejlesztésűek. Mindkét jármű légkondicionált, a laptopok és más mobil eszközök működéséhez szükséges energiát elektromos csatlakozók biztosítják, a kikapcsolódást vagy munkavégzést vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt audiovizuális utastájékoztató-rendszer mindig pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, míg a biztonságról belső videófelügyeleti rendszer gondoskodik.

Fotó: Sennowitz Gergely

Az újgenerációs IC+ kocsik több hónapos tesztsorozaton bizonyították a magyar mérnöki munka kiválóságát, mintegy tízezer oldalas dokumentáció szerint megfelelve az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek és hozzávetőlegesen száz vizsgálatnak. A zömében külföldön, független szervezetek által végzett tesztek alátámasztják, hogy valóban biztonságos, az utasok számára komfortos utazást biztosító kocsik kerülnek forgalomba. Mindezt garantálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kiadott utasforgalmi próbaüzemi engedély is. Október utolsó hétvégéjén mindkét jármű forgalomba áll, és – ahogy az ilyenkor előírás – 250 000 kilométeres belföldi utasforgalmi próbaüzemet teljesít. A próbaüzem alatt szerzett tapasztalatokat a várhatóan jövőre induló sorozatgyártás során is felhasználja a vasúttársaság. A majdani megrendelői igények szerint zajlik majd az új kocsik kialakítása, legyen szó akár speciális akadálymentesített, a kerekesszékesek számára kialakított, emelőszerkezettel ellátott változatról, kerékpárszállításra alkalmas vagy étkezőkocsikról.

Fotó: Sennowitz Gergely

Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság. Az uniós támogatással kapcsolatos projekt fázis már lezárult, jelenleg az elszámolás zajlik. A projektköltség tartalmazza a tervezési költségeket, a két prototípus legyártását és az ehhez szükséges eszközöket, szerszámokat, infrastrukturális beruházásokat is.

Az utasok elsőként a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza vasútvonalon, aztán a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, majd a Miskolc, Nyíregyháza IC vonalon találkozhatnak az új kocsikkal.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)

Módosítás dátuma: 2014. október 30. csütörtök, 23:19  

Szavazás

Melyik múzeumot látogatnád meg legközelebb?
 

Bejelentkezés

Advertisement

Featured Links:

keresés


Newsflash

ÚJRA PISLÁKOL AZ IFJÚSÁGVITA PARAZSA

A jelen költségvetése, a jelen nyugdíjrendszer-szabályozása, a jelen mindene miatt, így a jelen ifjúságpolitikája miatt is támadják a kormányt. A radikális jobboldal szerint csak „egy darab közhelygyűjtemény”, a szocialisták szerint „annyit ér, mint egy kutyagumi”, az LMP szerint „elég a stratégiagyártásból - már csak konkrét cselekvési tervre, felelősökre, forrásokra és határidőkre van szükség.

Bővebben...