FIATALOK.INFO

Ifjúsági információs honlap

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Alvás: mit együnk és mit ne?

Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

Egyen egy tál zabkását, hogy jobban aludjon!Étrend a tökéletes éjszakai pihenéshez

Az alvásunkat sok dolog befolyásolja, többek között az is, hogy mit eszünk és iszunk. Most eláruljuk, melyek azok az ételek, amelyek segítik az alvást, és melyek azok, amelyek inkább keresztbe tesznek a pihenésünknek.

Mindannyian jól tudjuk, alvásra szükségünk van. Mégis rengeteg embert érint az álmatlanság, nagyon sokan vannak, akik egyszerűen nem tudják kipihenni magukat. Lehet, hogy eddig nem tudtunk, de ételeinkkel is befolyásolhatjuk az éjszakánk minőségét.


Banán.A gyümölcsben rengeteg a kálium és a magnézium, amelyek hozzájárulnak az izmok ellazulásához. A banán emellett egy triptofán nevű aminosavat is tartalmaz, mely az agyban szerotininná és melatoninná alakul - ezek a vegyületek fontosak a jó alváshoz: a szerotonin relaxáló, lazító hatású, a melatonin pedig az álmosságért is felelős.

Sovány fehérje, tej. A fehérjékben és a tejben szintén találhatóak olyan aminosavak, melyek az álmosságért felelősek. Emellett a sovány fehérjék segítenek a gyomorégés elleni küzdelemben - ez a tünet gyakran okoz éjszakai ébredéseket. A tejben kalcium is van, ami a kiegyensúlyozott melatonintermelésért is felel.

Cseresznye. A cseresznye a melatonin egyetlen természetes forrása - legalábbis ezt derítette ki egy kutatás 2011-ben. Érdemes lefekvés előtt enni egy marékkal, de a cseresznyelé is jó hatással lehet az alvásunkra.

Zabkása. A tejjel vagy vízzel készített, mézzel ízesített zabkásában rengeteg nélkülözhetetlen ásványi anyag található: kalciumot, magnéziumot, foszfort, káliumot tartalmaz. Ezek a mikrotápanyagok mind fontosak a pihentető alváshoz. Emellett tápláló és nagyon kellemes az íze.

  Egyen egy tál zabkását, hogy jobban aludjon!  
 

Egyen egy tál zabkását, hogy jobban aludjon!

 

Mely ételeket kerüljük este?

Zsírdús fogások. Bár egy jó zsíros étel elfogyasztása után pilledtnek, különösen fáradtnak érezhetjük magunkat, a kutatások mégis azt bizonyítják, hogy ezek a fogások gyakoribb éjszakai ébredésekkel járnak együtt, és nehezebben is alszik el az, aki ilyen ételeket vacsorázik. Különösen óvatosnak kell lennie annak, aki gyomorégéssel küzd vagy refluxbeteg - a zsíros fogások fokozzák a tüneteket, és a kellemetlenségek megakadályozhatják, hogy kialudjuk magunkat.

Alkohol. Az alkoholnak lehet ugyan álmosító hatása, ám valójában "felpörgeti" a szervezetet, ami gyakoribb éjszakai ébredésekhez vezet. Egy kutatás szerint például már egyetlen adag vodka 19 perccel megrövidítette az alvással töltött időt, és az alvás minőségét is rontotta. Emellett az alkohol miatt többet és hangosabban horkolunk, ami nemcsak a saját, de a párunk alvását is befolyásolja.

Koffein. Mindenki jól tudja, hogy a kávéban koffein van, ami bizony felpörgeti a szervezetet és a legálmosabb reggelen is átsegít - éppen ezért nem célszerű akkor fogyasztani, amikor éppen el szeretnénk aludni. Az azonban ritkábban jut eszünkbe, hogy a kávén kívül sok más ital is tartalmaz koffeint, az energiaitaloktól a szénsavas üdítők többségéig, sőt a csokoládéban, és egyes gyógyszerekben is van koffein.

Forás: http://www.hazipatika.com/psziche/alvas/cikkek/alvas_mit_egyunk_es_mit_ne/20140729112634?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_content=hazipatika&utm_campaign=20140807

Módosítás dátuma: 2014. augusztus 07. csütörtök, 12:22  

Szavazás

Melyik múzeumot látogatnád meg legközelebb?
 

Bejelentkezés

Advertisement

Featured Links:

keresés


Newsflash

Felelősségre és önzetlenségre nevel a közösségi szolgálat

Mivel 2016-ban az érettségi bizonyítvány kiadásának már feltétele lesz a középiskolások számára a legalább 50 óra közösségi munka, iskolai közösségi szolgálat elvégzése és ennek igazolása, 2014-ben a legtöbb iskolában már javában zajlik a munka. A fiataloknak ez többnyire nincs is ellenére, bár sokan arra panaszkodnak, hogy időt vesz el a tanulástól, és akadnak olyanok is, akik nem teljesen értik, mit kellene megtanulniuk mindebből. A szakemberek szerint nagyrészt az intézmények hozzáállásán múlik a siker.

Bővebben...