FIATALOK.INFO

• A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Májusi híreink: Hétfőtől duplán megéri Bringázni a Munkába, közlekedésszakmai híreink, kampányaink, éves közgyűlés

Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő

MK_hirlevel_fejlec

Kedves bringás barátunk!

Bringázz a munkába hétfőtől! Ha május 19-től kezded el újonnan regisztrálni a bringával megtett utadat, dupla eséllyel nyerhetsz! Nemcsak a heti rendszeres sorsoláson vehetsz rész, hanem még egyszer bekerülsz a kalapba! Így dupla esélyed van az ajándékok egyikére: egy burgenlandi hétvége, egy mátrai hétvége, egy 10.000 Ft értékű vásárlási utalvány, egy ajándékcsomag vagy egy éves MOL Bubi bérlet.

MK_statisztka Továbbá: mind az új, mind a régi Bam! regisztráltak garantált ajándékot kapnak, ha teljesítik a 8 alkalmat, és mindenki részt vesz heti sorsolásunkon is.

Most Te is irányíthatod a magyarországi bringás forradalmat, ha támogatsz minket adód 1%-ával!

• Támogasd a bringás fejlődésért végzett munkánkat! Adószámunk: 18245402-2-41
  • Ebben a videóban elmondjuk, miért érdemes a bringás ügyet rajtunk keresztül támogatnod.
  • Hajós András megmutatja, milyen egyszerű feladni az 1%-ot, ha már leadtad az adóbevallásod.
  • Ne késd le a május 20-i határidőt! Minden tudnivaló a honlapunkon!

Bagaboo táska utalvány és Evobike ajándékok májusban, ha most belépsz vagy hosszabbítod meg Kerékpárosklub tagságodat. Részletek a honlapunkon.

Felhívás: Gyere most szombaton (május 17.) a budapesti Műegyetem rakpartra, hogy - ha az időjárás is engedi - közösen állítsuk fel a Kézenfogva Alapítvány által szervezett tandem rekordkísérletet.

Az elmúlt két hónap főbb történéseit és terveit alább, területi szervezeteink híreit pedig levelünk végén találod. line

Bringázz a munkába!

Adományaitokból elkészült az új bringatároló a tavaly őszi Bam! nyertes Tiszaroffi Általános Iskola kertjében. line

Rendhagyó sajtótájékoztatóval indult el Együtt Közlekedünk kampányunk. A “Legyen béke az utakon” kampánnyal találkozhattok utcai plakátokon, tévében, rádióban, és hamarosan utcai installációkon is. Kövessétek a kampány Facebook oldalát.

Közlekedésszakmai híreink

• Bebiciklizés: Sikeresen lezajlottak a BKK-val együttműködésben a MOL Bubi bebiciklizések. A Budapesti Műszaki Egyetemmel közösen elindítottuk a BME Bebiciklizéseket.
  • Bejárást tartottunk a frissen átadott M4-es metró Kelenföldi végállomásánál. Az elkészült vélemény itt olvasható.
  • 1-es villamos Etele térig történő meghosszabbításának kerékpárfogalmi vonatkozásait véleményeztük. Az elkészült dokumentum itt olvasható.
  • Szakmai gyakornoki programot hirdetünk.
  • Előadást tartottunk a Közlekedéstudományi Egyesület szakmai konferenciáján.
  • Március 24-én került megrendezésre a Bringázni élmény! projekt második konferenciája.
  • Elkészült szakmai véleményeink folyamatosan frissülnek honlapunkon.
  • A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács kezdeményezésére elindult egy országos, egységes kerékpárregisztrációs rendszer alapjainak a kidolgozása. A rendszerrel szemben támasztott elvárásainkról és az előzményekről itt olvashatsz.

Területi szervezeti híreink

Debrecen

• A 2014-2020-as EU tervezési ciklushoz kapcsolódó városi stratégia kidolgozásában való részvétel után a Hajdú-Bihar megyei stratégia kidolgozásához is figyelembe vették a véleményünket, ott voltunk a szakmai egyeztető fórumon a megyeházán.
  • Folytattuk az egyeztetést az illetékesekkel a főutak városi szakaszainak keresztezését ellehetetlenítő, kerékpározást tiltó táblák ügyében.
  • Az Országos Lámpaszámláláshoz csatlakozva 24 helyen mértük a bringások felvilágosultságát.
  • A rendőrség meghívására részt vettünk a járdán és a zebrán való kerékpározás ellen indított akciójukban, ahol az általunk készített térképes ajánlásokat is osztogatták (az egyik ajánlás).
  • 17. alkalommal rendeztük meg Debrecenben a Critical Mass felvonulást. Videó a felvonulásról.
  • Óriási érdeklődés volt a Kerékpáros Napon, amit az Ifjúsági Ház Kontra műhelyével közösen szerveztünk. Fotók itt.

Kecskemét

Szeged

• Folytatódott az ajánlásunknak megfelelő kerékpártámaszok telepítése, több közintézmény elé és forgalmas belvárosi utcára is került belőlük.
  • Kb. ezren vettek részt a Critical Mass április 20-i felvonulásán, amely ismét az Oskola utca és a Stefánia biciklis közlekedésének fejlesztésére hívta föl a figyelmet, ennek ellenére a régi kerékpárutat a napokban újrafestették. Új 30-as övezetet jelöltek ki a Belvárosban, érdemes figyelmesen közlekedni, a kereszteződésekben jobbkéz-szabály érvényes.

Dél-Buda

• A BKK-val és a kerület Közlekedési Osztályával közösen átvettük, hogy a folyamatban lévő és várható közlekedést érintő tervekben hogyan érvényesülnek a kerékpáros szempontok. A mi nyomásunkra a kerület kerékpárparkolókat fog létesíteni 28 MFt-ból a 2012-es helyszínkijelölésünk alapján, egy további keretből pedig megkezdi néhány egyirányú utca kerékpáros kétirányúsítását.
  • Folytattuk a lobbizást a Kelenföldi pályaudvar térségével kapcsolatban.
  • A Szerémi úton több szakaszon lenyírtuk a sövényt, bár nem a mi feladatunk lett volna.
  • Kiharcoltuk, hogy az Allé-nál a vásárok építésénél ne barikádozzák el a kerékpártámaszokat.
  • A kerületi építkezéseknél már kötelező a kerékpárparkolás megoldása, de felhívtuk a kerületi főépítész figyelmét a Kerékpárosklub paraméterkönyvére és a kerékpárparkoló építésre vonatkozó ajánlására.
  • Szabálytalanságot látsz a XI. kerületben? Ráparkolt valaki a Karinthy bringasávjára? A taxisok megint elállják az utat a Szerémin? Zöld szám: 06-80-411-112

Budapest-Belváros

• Kikerült az összes MOL Bubi állomás a kerületben
  • Az V. és VI. kerületben folytatódott a kerékpár parkoló építés (pl. Nagymező utca, Andrássy út), és jelentős számú támaszt terveznek a Zrínyi utcában és környékén is. Az Erzsébet téren is sokkal több bicaj tud már parkolni, és itt gumírozott támaszokat is telepítettek.
  • A VII. kerületben további egyirányú utcákat nyitottak meg kétirányban kerékpáros forgalom számára (pl. Vörösmarty, Jósika, Rózsa, Rumbach, Síp, Kertész utcák).
  • Folyamatosan töltjük fel OpenStreetMap adatbázisát, elsősorban a területünkön levő kerékpártámaszokkal. Ha mások is csatlakoznak a munkához, létrejöhet egy komplex bringás térkép. A Google, Bing térképeivel szemben ezt a térképet az internetes közösség fejleszti és számos hasznos funkcióval bővíthető - így gyakorlatilag az összes kerékpáros infrastruktúra-típus külön jelölhető rajta. Alakulóban vannak itthon is az OSM-re épülő, kifejezetten kerékpározás-központú térképek, mint például a nemrég indult merretekerjek.hu.

Szervezeti hírek

• Megtartottuk éves közgyűlésünket, ahol új elnökségi tagot is választottunk. Az egyedüli pályázót, Dominus Ákost egyhangúlag megszavazták a jelenlévők. Elfogadtuk az új működési szabályzatot, a jegyzőkönyvet hamarosan letöltheted innen.
  • Megtartottuk idei első területi szervezeti gyűlésünket, melyen minden helyi szervezet megjelent. Büszkék vagyunk arra, hogy aktivistáink által az egész országban képviselhetjük a bringás ügyet!

MK_hirlevel_lablec

Érdekképviselet és kedvezmények - 2 az 1-ben: Kerékpárosklub tagsági kártya!
Kerékpárosklub tagsági kártyával számtalan kedvezményhez juthatsz: CIB kedvezményes számlacsomag, kedvezményes vasúti bringaszállítás, baleset- és felelősségbiztosítás, árengedmény sok száz üzletben és szolgáltatónál. Tovább itt.

Módosítás dátuma: 2014. május 18. vasárnap, 08:01

Szavazás

Melyik múzeumot látogatnád meg legközelebb?

Bejelentkezés

Advertisement

Featured Links:

keresés

Newsflash

Törvény készül a táboroztatás szabályozására

Jelenleg nincs olyan szabályozás, amely meghatározná a nyári táboroztatás rendjét. Ezen kíván változtatni Mihalovics Péter, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Új Nemzedék Jövőjéért felelős miniszteri biztosa, aki még a 2012-es táboroztatási időszak előtt szeretné elfogadtatni - az őszre tervezett parlamenti vitát követően - az erről szóló törvényt - hangzott el a május 27-én, egy budapesti játszótéren rendezett sajtótájékoztatón. A törvény megalkotásában nyújt segítséget a Táboroztatók Országos Egyesülete (TOE). Elnöke, Sárváry István elmondta: jelenleg megszámlálhatatlanul sok tábor működik Magyarországon. Azért, hogy a miniszteri biztos felmérje a hazai táborok helyzetét, regisztrációs oldal nyílik a TOE honlapján. A toe.hu-n regisztrálók így a törvényalkotási folyamatban is részt vehetnek - mondta el Sárváry István.