FIATALOK.INFO

Ifjúsági információs honlap

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Retro játékfejlesztő-kurzus az SZTE-n

Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Mario, Prince of Persia, Earthworm Jim – a kétdimenziós játékok legnagyobb klasszikusaihoz hasonló számítógépes játékokat fejlesztenek az Szegedi Tudományegyetem (SZTE) hallgatói. A Természettudományi és Informatikai Kar (TTIK) Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszéke által meghirdetett kurzuson bárkinek lehetősége van olyan számítógépes játékot alkotni, amellyel gyerekkorában ütötte el az időt. A kurzus felvételéhez nincs szükség játékfejlesztői előismeretekre, az objektumorientált szemléletmód viszont elvárás. 

Az SZTE TTIK informatikus BSc-képzésének jelenlegi és volt hallgatóit tömöríti az a Facebook-csoport, amelyben Biró Bálint, az Epam fejlesztője feldobott egy ötletet: online videós tananyagot készítene a 2D játékfejlesztéshez Unityben. Az ötletet Varga László és Nagy Antal, az SZTE TTIK Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszékének adjunktusai gondolták tovább, így hirdették meg kurzusként az egyetemen. Az óra hatalmas népszerűségnek örvend – az idei szemeszterben ötszörös volt a túljelentkezés.

„A Unity egy videojáték-motor, segítségével két-és háromdimenziós videojátékokat lehet fejleszteni. Egyre népszerűbb a felhasználása az iparban, ezért az érdeklődés is a hallgatók irányából, hiszen ezzel még piacképesebb tudásra tehetnek szert” – magyarázta Varga László.

A kurzus elméleti és gyakorlati órákból áll. A hallgatók az alapoktól sajátíthatják el a játékfejlesztés lépéseit. A feladat során kreativitásukat is kibontakoztathatják, hiszen mindenki olyan játékot tervez, amilyet szeretne. Az előző szemeszterben készült már logikai, lövöldözős, kártyajáték, és volt, aki klasszikusokat gondolt újra.

„Kiben ne keltene nosztalgikus érzéseket a Mario vagy az Earthworm Jim? A hallgatóknak régi álmuk válhat valóra, hiszen olyan játékokat alkothatnak, amelyekkel gyerekként ütötték el az időt. Az órán olyan koncepciót tanulhatnak meg, amelyet bármilyen másik kétdimenziós játéktípus fejlesztéséhez felhasználhatnak” – magyarázta a kurzus ötletgazdája, Biró Bálint. Hozzátette: Magyarországon a játékfejlesztés egyelőre gyerekcipőben jár, ezért fontos a kreatív és okos egyetemistákat ösztönözni.

Módosítás dátuma: 2016. február 18. csütörtök, 22:35  

Szavazás

Melyik múzeumot látogatnád meg legközelebb?
 

Bejelentkezés

Advertisement

Featured Links:

keresés


Newsflash

Október 15-én ismét Regeneráció – Kormányzati Karrier Expo

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium jövő szombaton második alkalommal is megrendezi a Regeneráció - Kormányzati Karrier Expót a Millenárison. A KIM az elmúlt évben több rendezvénnyel is nyitott a fiatalok felé: az első alkalommal tavaly ősszel megrendezett Kormányzati Karrier Expóra közel 8000 fiatal látogatott ki, a tavaszi Közigazgatási Nyílt Napon több mint hatszázan vettek részt, nyáron pedig Regeneráció Tábort szerveztek a közigazgatás iránt érdeklődő fiatalok számára.

Bővebben...