FIATALOK.INFO

Ifjúsági információs honlap

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Átírják a Hoffmann Rózsa-féle oktatási tervezetet?

Olvasóink értékelése: / 1
ElégtelenKitűnő 

Öt nappal azután, hogy a kormány állítólag elfogadta, az oktatási államtitkár köznevelési törvénytervezete ismét napirendre kerül a kabinet lovasberényi kihelyezett ülésén. Orbán Viktor miniszterelnök már többször is átdolgoztatta Hoffmann Rózsa koncepcióját, vélhetően ezért most már csak fű alatt írják át újabb elemekkel, és egészítik ki egy átfogalmazott bevezetővel.

Augusztus utolsó napján egy közelebbről meg nem nevezett kormányzati forrásra hivatkozva tette közzé a távirati iroda, hogy a kormányülésen megtárgyalták, és végre jóvá is hagyták Hoffmann Rózsa köznevelésről szóló törvénytervezetét. Úgy tudjuk, kormányzati körökben megütközést keltett, hogy a kormányülésnek még vége sem volt, az anyag elfogadásának híre már ki is szivárgott. Egy forrásunk azt mondta: ilyen alapon a jövőben akár ki is hangosíthathatnák azt, miről beszélgetnek a kormányüléseken.

Az oktatási államtitkár koncepciójából azonban az MTI sem tudott részleteket ismertetni, mert a szövegét nem hozták nyilvánosságra. Már az elfogadásról szóló hírben jelezték, a végleges tervezet megjelenése csak egy héttel később várható.

A késlekedésre magyarázatot adhat, hogy a „koncepció” elfogadása ellenére az „előterjesztés” szövege hétfőn ismét a kormány elé kerül.

Az Index információi szerint a kabinet kétnapos lovasberényi kihelyezett ülésének napirendjén az szerepel, hogy az előző heti ülés „vitája során elhangzott, az előterjesztő által befogadott elemekkel és a fogalmi keretet meghatározó bevezetővel kiegészített újabb előterjesztést ... ismételten megtárgyalja”.

Megkerestük a kormányszóvivői irodát, hogy megtudjuk, valójában mit jelent, hogy a kormány elfogad egy koncepciót, de az előterjesztést ismét kiegészítteti. Arra is kíváncsiak lettünk volna, hogy milyen kiegészítéseket tárgyal a kormány. Megkeresésünkre egyelőre nem kaptunk választ.

Tény, hogy a Miniszterelnök az elmúlt hónapokban már többször visszadobta a Hoffmann közoktatási reformként beharangozott munkáját. A Népszabadság pénteki számában szintén arról írt, hogy a Fideszben is többen gyanították, „Orbán Viktor nem elégedett maradéktalanul, és az államtitkárságnak valószínűleg nem csak a vesszőhibákat kell majd kijavítania”, ezért kellett a tervezetet egy teljes héten át titokban tartani.

Információink szerint vita főként a koncepcióban leírt elképzelések költségvetési hatásai körül alakult ki. A 2013-tól életbe lépő pedagógus-életpálya modellel a bértömeg 30 százalékkal emelkedne, ami 164 milliárd forintot jelent. A koncepció ugyanakkor azzal is számol, hogy a gyereklétszám csökkenésével évente átlagosan 2000-rel kevesebb pedagógusra lesz szükség, ami csökkenti a kiadásokat.

Több pénz kell a 3 éves kortól kötelező óvodáztatás megoldásához,  a mindennapos testnevelés bevezetéséhez vagy a középiskolai felzárkóztató programokra is. A mindenkinek ingyenesen járó tartós tankönyvek bevezetésénél viszont azzal érvelnek, hogy a költségek nagy része csak minden 5. évben jelentkezik, összességében az állami ráfordítások mértéke csökken.

Forrás:

 

Spirk József, Joób Sándor, index.hu

|

Módosítás dátuma: 2011. szeptember 06. kedd, 10:09  

Kapcsolódó anyagok

Szavazás

Melyik múzeumot látogatnád meg legközelebb?
 

Bejelentkezés

Advertisement

Featured Links:

keresés


Newsflash

A KIM-hez kerül a Mobilitás Ifjúsági Szolgálat tevékenységeinek egy része
TÁJÉKOZTATÁS
A 305/2012.(X.29.) Korm. rendelet értelmében 2012. november 1. napjával a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatalhoz kerülnek át a Nemzeti Család - és Szociálpolitikai Intézettõl az alábbi feladatok:
a) a magyarországi ifjúsági munka és szolgáltatások tudás - és kompetencia központjaként, regionális, országos eszközrendszerek mûködtetésével, fejlesztésével, feltárásával, elterjesztésével támogatja az ifjúsági szektor megfelelõ mûködését,
b) elõsegíti az állami - önkormányzati, civil és gazdasági szektorok közötti együttmûködést az ifjúságpolitika és az ifjúsági munka területén,
c) elõsegíti a társadalmi kohézió, illetve a versenyképes tudás alapú társadalom megteremtésének érdekében a fiatalok és közösségeik kompetenciáinak fejlesztését, szem elõtt tartva a partnerség, nyitottság, rugalmasság elveit és gyakorlatát.
Bővebben...