FIATALOK.INFO

Ifjúsági információs honlap

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Két idegen nyelv az általánosban

Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 


A magyar munkavállalók hátrányos helyzetén kíván változtatni a koncepció

A hetedik évfolyamtól bevezetnék a második idegen nyelv tanítását, és emelnék a nyelvórák számát az általános iskolákban. Minden középiskolában kötelező lenne két, a szakiskolákban egy idegen nyelv oktatása. A felsőoktatásba való bekerüléshez legalább egy középfokú nyelvvizsgával kellene rendelkezni, és az egyetemeken is kötelező lenne idegen nyelvet oktatni hat féléven keresztül.

A kormány készülő nyelvoktatási stratégiájának eddig néhány pontja szivárgott ki, lapunk azonban megszerezte az oktatási rendszer egészét átfogó tervezetet. A magyarországi idegennyelv-oktatás fejlesztésének koncepciója az óvodától a diplomáig címet viselő tervezet szerint a cél az, hogy az államilag finanszírozott köz- és felsőoktatás biztosítsa két, szakiskolai képzés esetén egy idegen nyelv elsajátítását.

A koncepció szerint a nyelvi képzés átalakítására azért van szükség, mert a magyar munkavállalók hátrányos helyzetben vannak a nemzetközi tudományos életben és a munkaerőpiacon, hiszen nagyon kevesen beszélnek megfelelő szinten nyelveket. A stratégia szerint az idegennyelv-tudás megszerzésének elsődleges terepe a közoktatás. Az óvodában nem teszik kötelezővé az idegennyelv-tanulást, amit elsősorban szervezési nehézségekkel, a folytonosság hiányával és finanszírozhatósági problémákkal indokolnak

Forrás:

Magyar Nemzet

 

Szavazás

Melyik múzeumot látogatnád meg legközelebb?
 

Bejelentkezés

Advertisement

Featured Links:

keresés


Newsflash

„JÓ KÉPZETTSÉGET ÉS JÓ MUNKÁT MINDEN GYERMEKNEK, MIRE FELNŐ!”

GYERMEK– ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA -

„JÓ KÉPZETTSÉGET ÉS JÓ MUNKÁT MINDEN GYERMEKNEK, MIRE FELNŐ!”

TÁMOP-5.4.4-09/2-C-2009-0005

A gyermek- és ifjúságpolitikai célkitűzések átfogó célja, hogy csökkenjen a gyermekek és

családjaik szegénységének aránya, szűnjenek meg a gyermeki kirekesztés szélsőséges formái,

csökkenjen az életesélyeket romboló devianciák előfordulása, alapvetően alakuljon át azon

intézmények és szolgáltatások működésmódja, amelyek hozzájárulnak a szegénység és

kirekesztés újratermelődéséhez.

Bővebben...